M3-as metró: Majdnem hat év után, tavasszal végre letehetjük a metrópótlót
2023 tavaszára fejeződhet be az M3-as metróvonal teljes felújítása. A rengeteg, addig metrópótlásra használt busznak is meglesz a helye.
2023 tavaszára fejeződhet be az M3-as metróvonal teljes felújítása. A rengeteg, addig metrópótlásra használt busznak is meglesz a helye.
A Déli pályaudvar és a Deák Ferenc tér között nem jár a metró.
A Kálvin tér és a Corvin negyed között sorban álltak a metrópótlók.
Gyorsan szüksége van a BKV-nak új buszokra, hogy amikor elkezdődik a metrófelújítás a belső kerületekben, akkor is legyen elég metrópótló, de az állam csak 2021-ben adna pénzt.
A metró újpesti szakaszának felújítása már véget ért, de a középső még el sem kezdődött. Hétvégenként mégis pótlóbuszozni kell a vonalnak ezen a részén is. A BKV elárulta, hogy miért.
Megkezdődött a 3-as metró Nagyvárad tér és Kőbánya-Kispest közötti szakaszának a felújítása, megnéztük, hogyan sikerült helyettesíteni a 3-as metrót ezen a szakaszon. Az autósok feje már főhetett, sok helyütt 20-30 perc csúszást okozott a pótlás. A reggeli csúcs kisebb fennakadásokkal, de nagyobb gond nélkül lement. A kerékpárosoknak is kiadtak egy hasznos térképet.
De az útfelújítást csak augusztusban kezdik el.
Expressz metrópótlók, Budapest-bérlettel használható intercityk, új buszvonalak, menekülőjáratok - itt van minden, amit tudnia kell a hétfőn munkanapon is bemutatkozó dél-pesti metrópótlásról.
Kezdődik a metrópótlás Dél-Pesten, eggyel kevesebb sáv lesz az Üllői úton, a Népligetnél viszont többnyire megmaradnak az autósoknak a kanyarodósávok. A Vak Bottyán utcát csak a BKK járművei használhatják. Minden fontos gócpontot végigjártunk, ahol szokatlan dolgokat, dugót tapasztalhat.
Eddig nem részletezett körülmények között elgázolt valakit a 3-as metró a Klinikák állomásnál kedd délután 6 óra előtt.
Többször szóba került már, hogy áldatlan állapotban van a kispesti Vak Bottyán utca, ahol a metrópótló buszok esténként és hétvégenként közlekednek. A kerület és a főváros egymásra mutogatása után végre a főváros kezébe venné az ügyet.
A helyzet nem egyedi, a javítást pedig nem sietik el.
Ritka alkalomnak voltunk szemtanúi szerdán késő este a Lehel téren, amikor a BKV magyar gyártású metrópótlónak szánt autóbuszai közül az egyik ténylegesen metrót pótolt. A 180 busz közül mindössze 5 érkezett meg határidőre, azok is csak alkalmanként, általában késő este merészkednek ki metrót pótolni.
Úgy tűnik, mintha váratlanul érte volna Budapestet a metrópótlók megjelenése: sokszor a sávok felét kátyúk foglalják el, a tragikus állapotú útburkolat pedig szétrázza az utasokat és az új buszokat is. Végigfotóztuk az apokaliptikus állapotokat a Váci úton.
Ugyanis baleset történt a Lehel téri végállomásnál, ezért leálltak a 3-as metró pótlására kinevezett 12M és 14M villamosok.
Újabb fordulat ígérkezik a felújításra váró M3-as metró buszpótlásának ügyében. A Volánbusz hirtelen annyi buszt vett, mintha arra számítana, hogy szerepet kaphat a metrópótlásban, holott egyelőre nincs hír arról, hogy a főváros vagy a BKK ismét busztendert írna ki.
Szombattól várhatóan három hónapon keresztül az M2-es metró mindkét irányban megállás nélkül halad majd át a Kossuth Lajos téri állomáson az MTESZ-székház bontási munkái miatt.
A Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója mondvacsinált, szakmailag elfogadhatatlan okra hivatkozva semmisítette meg a 3-as metró buszos pótlására kiírt tendert a Közbeszerzési Döntőbizottság szerint – írja a Népszava.
A főváros a legnagyobb elképedéssel fogadta a Közbeszerzési Döntőbizottság szerdán megjelent döntését, és csodálkoznak azon, hogy a hatóság ilyen kockázatot vállalt – nyilatkozta Tarlós István Budapest főpolgármestere szerdán az MTI-nek.
Zászlóshajót akar csinálni a nemzeti buszgyártásból a kormány. Ám addig ehhez csak képzavar van, busz nincs – a HVG címlapsztorija azt járja körül, kiknek kedvezhet az Orbán-kabinet új ötlete.